Elérhetőségek

Győr és Vidéke Ipartestület

9023 Győr,
Tihanyi Árpád u. 23.
Telefon: +3696313910
E-mail küldése

2020. június 24., 09:16Változások a számlázásban

2020. július 1.-től valamennyi vállalkozásnak az összes kiállított számlájáról adatot kell szolgáltatni az adóhatóság felé

Győr és Vidéke Ipartestület                               Iktatószám:  22 / 2020.

Céhmester Kft.                                                     Ügyintéző: Konrád Zsuzsanna

9023 Győr, Tihanyi Árpád u. 23.                                                

Tel. fax.: 96-313-910, 96-524-907                                      

Adószám:   19116749-1-08    OTP Bank Rt. Bankszlasz.: 11737007-20500131
 


Tisztelt Ipartestületi Tagunk!
 

Mint ismert, 2020. július 1.-től valamennyi vállalkozásnak az összes kiállított számlájáról adatot kell szolgáltatni az adóhatóság felé! (Részletes tájékoztató a lap hátoldalán!)

Aki kizárólag csak az online pénztárgépet használja, azon kívül nincs más számlája, nincs további teendője. (Ez nagyon ritka!) Aki továbbra is kézi számlázást választ, az 4 napon belül köteles az adóhivatalnak a megfelelő adattartalommal, egy regisztrációt (online-számla nav) követően, összeghatártól függetlenül ezeket jelenteni.

A könyvelők ezeket a feladatokat nem tudják átvállalni vagy csak kis részben. Pld. az Ipartestület a tagjainak segítséget tud nyújtani a regisztrációban illetve számlázó program kezelésében és bejelentésében, ugyanis a legjobb megoldás, ha áttérünk gépi számlázásra (e-számla telefonon, e-mailben, interneten mobil nyomtatóval stb.)

Az alábbi számlázó programok léteznek (alap esetben ingyenesek és egyszerűek):

-szamlazz.hu,- billingo.hu,- bizxpert.hu,- okosugyvtel.hu,- szamlazoprogramom.hu.

Mindegyik rendelkezik a NAV online adatkapcsolati funkcióval! Válasszunk egyet!

Első lépésként egy ügyfélkapus bejelentkezés után (saját ügyfélkapuval, számítógéppel vagy okos telefonnal rendelkezni kell!) regisztrálni kell a NAV online számla rendszerébe, az onlineszamla.nav.gov.hu oldalon.

A regisztráció két részből áll: első lépésben regisztrálni kell a vállalkozást, ez az elsődleges felhasználó. Második lépésben hozzáadhatunk a programhoz további felhasználókat (pld. aki számlákat fog feltölteni). Ezt követően létre kell hozni egy technikai felhasználót, amely a számlázó program és a NAV közötti információcserét biztosítja. Rá kell kattintani az új felhasználó rögzítése menüpontra, s itt ki kell választanunk, hogy technikai felhasználót akarunk rögzíteni.  Ekkor a rendszer automatikusan létrehozza a technikai felhasználót.(Ezt később úgy találjuk meg, hogy belépünk a „ Felhasználók” menüpontba. Ide lépve válasszuk ki a frissen létrehozott technikai felhasználót- a sor végén rá kell kattintani a lefelé mutató fekete háromszögre a részletek felirat mellett. Ekkor egy új ablakban láthatjuk a részletes adatokat. Itt kattintsunk az ablak alján a „kulcsgenerálás” feliratra. Ez kell ahhoz, hogy a rendszer létrehozza a kódokat, amiket be kell másolnunk a számlázó programba. Négy különböző adatra lesz szükségünk: felhasználónév, jelszó, XML aláíró kulcs, XML cserekulcs. Ezeket az adatokat másoljuk ki, és írjuk be a kiválasztott számlázó program (ahova szintén be kell regisztrálni a saját oldalán!!!) megfelelő rovataiba! (NAV online számla összekötés). Így minden kiállított számla automatikusan elküldésre kerül a NAV felé!

Ha problémája van, a regisztrációban, a program kezelésében tudunk segíteni tagjainknak, de csak kizárólag előzetes időpont egyeztetés után

Mivel Ipartestületünk és a Céhmester Kft. is áttért a gépi számlázásra ,elektronikus úton is tudjuk küldeni a számláját, ezért kérem amennyiben rendelkezik e-mail címmel szíveskedjék velünk közölni

 

                                            Üdvözlettel:

                                                                         Maloun Tibor  

                                                                               titkár       


« Vissza az előző oldalra!
Győr és Vidéke Ipartestület - Magyar